Kuidas leitakse müügihind ja allahindlus

Müügihinna leidmiseks on mitmeid võimalusi. Kui mitte midagi muud pole seadistatud leitakse müügihind kauba kaardil toodud A-hinna lahtrist.

Järgmine võimalus on kliendi kaardil Hinnakiri lahtris määrata kliendi hinnakirja täht (A,B,C või D). Sellise märkega kliendile arve tegemisel leitakse hind kauba kaardi vastava hinna lahtrist. Kui kliendi hinnakirjale vastav hind on 0, siis programm otsib tähestikus eespool oleva tähega esimese hinna, kus hind ei ole 0. Lisaks kliendi kaardile saab hinnakirja tähe määrata ka lao algandmete vormil ja arve enda peal. Esimesene vaadatakse hinnakirja tähte arve pealt ja kui sealt ei leita, siis lao algandmetest ning viimaseks kliendi kaardilt.

Müügihinna saab seadistada leitavaks ka viimasest ostuhinnast, mis on näidatud kauba kaardil. Selleks on asutuse algandmetes, muude muutujate lehel, muutujad kaupAhindjuurdehind, kaupBhindjuurdehind, kaupChindjuurdehind ja kaupDhindjuurdehind. Nende muutujate väärtuseks saab kirjutada %-i, mille võrra leitav müügihind on ostuhinnast suurem.

Veel on võimalus salvestada igale kliendile konkreetne kauba hind. Seda saab teha vormil Ladu->Hinnakiri, kui valida sinna kliendi kood ja siis sisestada hinnad. Kui kliendil on nii hinnakirja täht, kui ka kliendihinnakiri, siis esmalt vaadatakse kas kliendihinnakirjas on kauba hind ja kui pole, siis leitakse järgmisena hind hinnakirja tähe järgi ja kui tähte ka pole, siis võetakse A hind.

ERAND: Kui kauba kaardil on A-hinna järele linnuke "Alati A-hind", siis selle märkega kauba müügil ei vaadata kunagi B, C või D hinda ega kliendi hinnakirja ja ei arvestata allahindlusi. Näiteks sobilik kasutada kinkekaartide juures.

ALLAHINDLUSED

Lisaks hinna leidmisele saab programmis seadistada veel ka kliendi allahindlusi või ajalisi allahindlusi. Kõige lihtsama võimalusena saab alati allahindluse ka soovitud suuruses ise arvele kirjutada.

Kõige lihtsama püsiva allahindluse saab kliendile määrata, kui salvestada kliendile maksetingimus, millel on näidatud allahindluse %.

Järgmiseks võimaluseks on kliendi allahindlused. See võimaldab näidata millisel kaubal või millisel kauba grupil on määratud allhindluse %. Selle kirjeldamine käib vormil Ladu->Nimekirjad->Kliendi allahindlus ja seal kirjeldatud allahindluse kood tuleb valida kliendi kaardile, lisaandmed lehele, allahindluse lahtrisse.

Kolmandaks on võimalus kirjeldada ajalised allhindlused, mis kehtivad teatud perioodil ja/või nädalapäevadel kõikidele klientidele. Selle kirjeldamise vorm asub Ladu->Nimekirjad->Ajaline allahindlus all. Seal kirjeldatud allahindluse rakendamiseks on kaks võimalust. Esiteks saab selle allahindluse valida kauba kaardi lisaandmed lehe allahindluse lahtrisse. Sel juhul kirjelduse kauba grupi veerus olevad väärtused ei oma tähtsust. Teine võimalus on see, et allahindlust ühegi kaubaga ei seota ja allahindluse tabelis näidatakse kauba grupp. Sellisel juhul rakendub antud allhindluse rida kõigil näidatud kaubagrupi ja selle alamgruppide kaupadele. Tühjaks jäetud kaubagruppidega ridu selle variandi juures ei arvestata.
Ajalise allahindluse juures saab näidata ka nädalapäeva, millal allahindlus kehtib. Esmaspäevale vastab 1, Teisipäevale 2, jne. Kui jätta nädalapäev 0-ks, siis kehtib allahindlus kõigil päevadel. Lisaks saab seal näidata ka hinnakirja tähe. Selle näitamisel leitakse allahindlus igal juhul näidatud hinnakirjast. S.t. et arvele leitakse kauba hind näidatud hinnakirjast.
Lisaks saab Asutuse algandmetes, Muude muutujate lehel, määrata muutujaga ladunoallahindtaht, milliste kliendi hindade korral allahindlusi ei arvestata. Näiteks kui panna selle muutuja väärtuseks 'BCD', siis ajalist allahindlust ei arvestata B,C ja D hinnakirja hindade korral.

Eelnevalt kirjeldatud allahindluse koos rakendamist saab seadistada asutuse algandmete vormil, muude muutujate lehel, muutuja ladukaupaletyyp kaudu. Kui selle muutuja väärtus on 0, siis leitakse erinevatest allahindlustest maksimaalne ja kui väärtus on 1, siis allahindluste protsendid summeeritakse.

Neljandaks saab veel allahindluse kirjeldada kliendi sünnipäevaks. Selleks tuleb allahindlus kirjeldada Ladu->Nimekirjad->Kliendi allhindluse all ja seal kirjeldatud allahindluse kood panna Asutuse algandmete vormil muutujale klsynnipalekood. Muutuja klsynnipaleliita näitab kas sünnipäeva allahindlus lisandub tava allahindlustele või võetakse arvesse allahindlustest maksimaalne. Muutujad synnipaevennep ja synnipaevpealep näitavad mitu päeva enne ja mitu päeva peale sünnipäeva allahindlust rakendatakse. Sedasi kirjeldatud allkhindlust kasutatakse ainult juhul, kui on täidetud kliendi sünni kuupäev.


SOODUSHIND MINGIKS PERIOODIKS

Ladu -> Hinnakiri vormil, Lisafiltrid lehel saab määrata kliendi, kelle alla soodushinnad salvestada ja määrata soodushindade kehtivuse periood. Soovitatav on selleks teha eraldi klient, kelle nimi olekski näiteks soodushind. Kui müügi tegemisel leitakse kehtiva vahemikuga soodushindade hinnakiri siis võetakse alati selle hind ja enam muid hindasid ega allahindlusi ei arvestata.


  Last Updated: 09.05.2017 | © Vallaste ja Partnerid OÜ, 2023