Kas selline tavaline tšekk (nagu me saame toidupoes) sobib ettevõtte raamatupidamisse?
Tegin omale osaühingu. Tegelen internetis välismaalt riiete tellimisega ja siin müümisega. Sain oma esimese kauba kätte. Arve tuli mulle meiliga lihtkirjas, kus oli välja toodud makse saaja andmed ja tellimuse sisu. Raha kandsin üle pangaülekandega. Kauba kätte saades lootsin saada korralikult vormistatud arvet aga tuli hoopis tavaline tšekk, selline mille me saame siin toidupoes. Kas see tšekk sobib raamatupidamisse?
Vastus:
Toidu- jt kaupmeeste tšekid on väga korralikult vormistatud arved, mis vastavad raamatupidamise algdokumendile esitatavatele nõuetele. Ainus, mis seal puudub, on ostja nimi. Selle peab ostja ise arvele kirjutada. Ka e-postiga laekunud arve sobib väga hästi. Arve võib koosneda ka mitmest dokumendist, näiteks ei pruugi arve sisaldada andmeid kauba kohta, kui sellel on viide tellimusele ja raamatupidamisse antakse arve koos tellimusega. Makse teostamist kinnitab kaupmees vastava kviitungiga. Kui äriühingule vajaliku kauba/teenuse eest on oma arvelt tasunud keegi teine, näiteks osanik, siis hüvitab äriühing tehtud kulutuse temale selle kviitungi alusel.